Historie Jawy 20
Jawa 50 typ 20 a 21 se staly předposlední z dlouhé řady "pionýrů". Karosérie i rám byli shodné s typem 05, ale měli výkonnější motor. Vyráběly se opět jako klasický - typ 20 a sportovní verze typ 21 Sport. Výkon motoru byl 2,6 kW při 6500 ot. za min, kompresní poměr 9,2:1. Největší rychlost 65 km/h, (ve dvou 55 km/h), průměrná spotřeba 2,3 l/100 km při zatížení jednou osobou, až 3,2 l/100 km při plném zatížení. Provedení 21 Sport mělo hrazděné řídítka s rychlopalem, později nahrazené řídítkama bez hrazdy. Zhruba od roku 1975 se pincek začal stejně jako Mustang značit 220.100 a 221.100 (nevím proč) a karoserie byla zmodernizována (plechy byly bez hliníkových lišt a měly jiný-hranatější tvar). Typ 20 se vyznačoval z počátku solidním výkonem, ale poměrně krátkou životností, měl sice vyšší výkon, ale díky vysokým otáčkám, pozdějii odebraným pístním kroužkem a ne zrovna nejlíp odstupňovanou převodovkou se stal sice poměrně rychlý po rovině(z kopce), ale do kopců byl podstatně horší než předcházející typy.
Rok Vyroby
(Erik , 27. 4. 2010 8:15)